5 werkdagen

12 februari 2020 - Langley Township, Canada

Deze week 5 dagen achter elkaar gewerkt.

Met zondag tot dinsdag veel sneeuw :) Maandag was er een hond met een hartstilstand. Er werdt CPR uitgevoerd wat onwijs veel inzet en moeite kost. De eigenaar werdt gebeld en zou meteen komen een CPR wordt normaal maar voor 10/30 minuten volgehouden. De eigenaar was er na een half uur nog niet en de hond was inmiddels al overleden.

Het is raar dat mensen verwachten dat hun dier (die overlijdt aan een ongeneeslijke ziekte) verwachten dat de dieren weer tot leven gewekt kunnen worden net als op tv.

S'avonds ben ik met Rob naar de sportschool geweest. Wat ik erg leuk vond!

Dinsdag heb ik erg veel over bloed onderzoeken geleerd. Onwijs interessant omdat ik daar niet veel over wist en mijn begeleider het me graag wou leren

Woensdag kon ik wat later beginnen en heb ik geleerd om een urine katheter bij een hond te zetten. Dit heb ik als assistente in Nederland nooit mogen doen!

Donderdag was het erg druk. We hadden een operatie van een hond die stenen had opgegeten en er kwamen erg veel spoedgevallen binnen. Gelukkig kon ik al veel zelfstandig en heb ik heel veel kunnen helpen :)

Vrijdag was het weer wat rustiger. Ik wordt ondertussen een pro in het prikken en afnemen van bloed en urine. Wat ik erg leuk vindt om te onderzoeken. Ik krijg hier veel leuke opdrachten en uitdagingen die ik kan doen.

S'avonds lekker voor mijzelf eten gekookt, van het uitzicht genoten en naar het centrum gereden.

Zondag naar de bergen geweest met Rob en Nadine. Met een leuke rode gondel omhoog en vervolgens op de berg gelopen (erg veel sneeuw) poutine gegeten (wat daar veel wordt gegeten) en de berenhut gezien. Maar die hebben helaas nu hun winterslaap. Verder onwijs van het uitzicht genoten en s'avonds ouderwets kaart spelletjes gespeeld.

IMG_20200209_170842IMG_20200209_165915IMG_20200209_151613IMG_20200209_151549IMG_20200208_140343IMG_20200209_151504IMG_20200209_145818IMG_20200203_083502

1. Tiny kamstra:
    12 februari 2020
    Lisa wat leer je veel jammer dat je dat niet hier mag doen
    maar fijn dat je het zo naar je zin heb en wat veel sneeuw is er gevallen
    leuk dat Rob en Nadine je meenemen om wat leuks te doen
    zielig voor die hond dat ze is overleden maar dat gebeurt nu een maal
    liefs van opa en oma
  2. Els:
    12 februari 2020
    Lisa te gek dat je daar zo veel mag doen. Vooral dat je het in Nederland nog niet mocht doen.Geniet van alles wat je daar leert en succes gewenst. De foto’s zijn ook mooi 👍